s.a.y.a.s.i.m.p.l.e

s.a.y.a.s.i.m.p.l.e
War Memorial Kundasang

Followers

Menanti Tarikh Itu

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Wednesday 27 July 2011

Zaman Tadika

Assalamualaikum...

Hye..,sebenarnya entry Zaman Tadika niey aku nak update pagi tadi..,tapi disebabkan ada perubahan rancangan yang mengejut,maka dengan itu malam niey lar baru nak update..

Berbalik kepada topik yang aku nak share tadi..iaitu zaman tadika..masa aku amik anak sedare balik dari tadika tadi jam 12 tghari tadi..,teringat lar aku dengan zaman tadika aku..huhuhu...tapi masa aku sekolah tadika,umur aku 5 tahun sampai 6 tahun..,rumah dengan sekolah jauh jugak..,kat taman sebelah taman aku (kayanya aku ada taman sendiri..,hehehe) maksudnya jauh tak jauh lar sekolah aku tue..tapi kalau jalan kaki..,peluhnya tak terhurai baunya..,mak oiii..,busuknya lar...

aku pergi sekolah dengan menaiki van..,tiap2 bulan bayar lar kat pak cik tue..,masa tue ramai lar yang naik dengan dia sampai aku boleh dapat kawan...lelaki pulak tue..,kebetulan mak aku dengan mak kawan aku tue kenal sebab satu taman..,kira taman perumahan aku niey besar lar jugak..huhu..

So,nak dijadikan cerita..,pernah satu hari tue kitorang tunggu pak cik datang amik...waktu aku sekolah,tamat jam 11 pagi..,tunggu punya tunggu..,van tak muncul2..tunggu punya tunggu..,van tak datang2..,masa tue bebudak yang naik van sama2 dah balik..,sebab rumah diorang dekat..,paling jauh rumah aku..,sebab rumah kawan aku tue kira kat sempadan taman....,so..,sangat lar lama menunggu..,nasib baik cikgu belum balik lagi..

kitorang buat keputusan untuk balik jalan kaki..,apa nak jadi,jadi lar..,masa tue memang jiwa kental..,dalam takut2 tue kitorang ikut jalan besar, banyak lar kenderaan lalu lalang, jdi kurang lar penakutnya..bila dah sampai simpang rumah kawan aku, jadi aku pon terpaksa lar menggagahkan hati untuk jalan sampai rumah..,yelar, takkan lar nak suruh kawan aku teman, dia tue dah lar rendah sikit dari aku, kesian pulak nak buli dia masa tue (tapi sekarang dah besar lar kan..,hehe)

Kisah aku jalan kaki niey aku story sebab aku rasa aku nak story lar..hahaha...lepas jer kawan aku balik..so aku meneruskan perjalanan..tapi pandai tau jalan bertentangan dengan kenderaan..huhu.., (berlagak) dalam pertengahan jalan tue, aku nampak seorang lelaki muda berpakaian askar..,aku tak tahu lar apa dia buat dengan kereta dia..,mungkin nak ambil barang dalam tue..,atau pon baru nak start enjin..,so,dengan bijak (padahal takut) aku melintas.,dan jalan..agak2 lelaki muda tue dah jauh aku pon cepat2 melintas balik..hehehehe..,mahunye tak takot..,dah lar aku sorang2 dengan baju sekolah tadika..,bila dah sampai rumah,mak aku pon sangat lar terkejut sebab aku balik jalan kaki seorang diri...sampai sekarang mak aku kalau ingat,beliau kagum dengan keberanian kami..hehehe..,lepas kejadian tue terus jer tak nak naik lagi..,

Tue lar pengalaman zaman tadika aku..ada lagi story tentang waktu aku amik gambar pegang roll,konon2 dah tamat sekolah tadika dan aku digelakkan..memang aku tak kan lupa..so..nantikan...semoga ceria selalu..

No comments:

Post a Comment

saya amat mengalu-alukan comment anda (*_*)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...