s.a.y.a.s.i.m.p.l.e

s.a.y.a.s.i.m.p.l.e
War Memorial Kundasang

Followers

Menanti Tarikh Itu

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Wednesday 27 July 2011

Anak & Ayah

kebahagiaan milik semua


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera semua..

slalu kalo niat nak update blog mesti tergendala.., itu yang dinamakan manusia yang rancang, Allah yang tentukan.. anyway Alhamdulillah kerna kita masih bernafas dan menikmati keindahan ciptaan Allah SWT ini..,


Entry kali niey nak story tentang semalam yang tak sempat aku nak update semalam..huhuhu...citenye camniey..,lepas aku amik anak sedara aku balik dari sekolah..,tetiba abang long aku datang pastu bawak Icha (anak sedara) pergi hantarkan mak dia (kakak ipar) kat Air Hitam..,sebab kakak ipar aku tue ada kursus kat KL...

tiba2 my mom ajak pergi Batu Pahat..,tujuan : saje jalan2...so, aku pon apa lagi macam lipas kudung lar bersiapnya..hehehe..,destinasi ada 2 jer.., Carrefour  dan BP Mall..masa kat Carrefour tue jer mak aku beli kain ela untuk menambah koleksi baju kurung buatan sendiri..,aku pon follow jer lar.., sambil cuci mata tengok kain2 baru...lepas tue kami ke destinasi ke 2 pulak...

Sedang syok jalan2 sampai tingkat atas, nak cari port makan, tapi tak menyelerakan kami pon nak turun lar.., tiba2 nampak pulak Bowling Centre kat BP Mall tue.., my mom pulak yang excited ajak main boling.., aku tak kisah lar kan., tapi tak kan lar aku game sorang2.., last2 ayah jadi mangsa.., ayah pulak tak pernah2 main boling turutkan sahaja.., kesimpulannya aku dan ayah aku jer yang terlibat.. lagi pon hari biasa, tak ramai orang pon.. mula2 tue syok lar sebab aku leading..,markah pon tak jauh beza.., yang aku bengang balingan last skali ntah macamana tangan terpeleot sikit (alasan) bola pon tersasar sikit (pin tetap jatuh yerk..hehehe) so,dpt dua balingan jer lar yang last tue.., tetiba ayah aku yang mule2 tadi bolanya asyik jumpe longkang jer boleh strike.. mak aihh.. tue yang bengang tue..hahaha.., jadi keputusannya ayak aku menang.. menang tipis jer.., tue pon disebabkan 2 kali strike berturut2..hehehe.. tak per lar.., dah biasa menang, so bagi can lar kat ayah pulak..hehehe.., Astaghfirullah... bongkaknya aku..hihihi






aku (atas) & ayah (bawah)


End game lepas tue terasa perut bernyanyi lagu..,kami pon pergilah makan kat Chicken Rice Shop.., lepas makan tue niat nak balik lar sebab apa yang nak dibeli tak jumpa.., lagi pon niat tadi nak jalan2..hehe.., sekali jumpa pulak kedai kasut favourite aku iaitu Cartino Sonea.., memang wajib aku masuk dan melihat trend yang baru walaupon tak beli.. sekali bila dah usha2, terjatuh hati kat display shoe.., bila dah jatuh hati, dah puas mencuba dan membelek, buat keputusan untuk beli.. my mom pon beli sepasang sebab kasutnya berkualiti, tahan lasak, harga berpatutan dan paling penting selesa.. yang mane tak pernah cuba tue boleh lar try.., tak salah pon mencuba (maksud aku beli lar yer..,hehehe) kalo tak beli mane nak tahu suka ker tak (dah macam buat iklan pulak aku niey..,hehe)

kesimpulannya story aku niey tentang perlawanan tue aku tak kisah pon sapa yang menang.., yang penting kepuasan diri sendiri sebab semua orang pon belum tentu dapat puaskan hati kita.., memang enjoy sangat bila buat aktiviti dengan family.., tak kisah lar family kecil (bilangan sikit) atau family besar.., yang penting bersyukur dengan nikmat Allah.., wallahualam..salam ceria dari aku..,

No comments:

Post a Comment

saya amat mengalu-alukan comment anda (*_*)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...