s.a.y.a.s.i.m.p.l.e

s.a.y.a.s.i.m.p.l.e
War Memorial Kundasang

Followers

Menanti Tarikh Itu

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Monday 25 July 2011

Ramadhan Semakin Hampir

Assalamualaikum kpd pembaca yang beragama Islam...



Alhamdulillah kita dipanjangkan umur sehingga saat ini...diam tak diam Isnin minggu hadapan InsyaAllah kita akan menyambut hari pertama berpuasa..sekejapnya masa berlalu..aku rasa macam baru sangat aku masuk belajar..,jumpe kawan2 baru..,pergi kelas sama2..,menempuh masa sebagai seorang pelajar IPT..sedar tak sedar 3 tahun telah berlalu.....mengimbau kenangan manis.,pahit..,susah..,senang..,terlalu banyak....

walaupon Ramadhan kali ini tidak bersama mereka lagi..,aku tetap ingat semua kenangan bersama antara kami...adakah aku telah bersedia menghadapi Ramadhan kali ini..? berstatus kan SN (staff nurse) tapi belum bekerja..hahaha..,menganggur lar maknenye...Ramadhan seawal bulan Ogos..,bulan Kemerdekaan..,tentunya lgi meriah kan...peluang yang ada niey janganlah di abaikan..,rebut lar peluang mencari dan mendapat keberkatan..peringantan untuk aku "duit cari..,berkat dari Allah pon kena cari"..

setiap orang mesti buat persediaan sebelum menyambut bulan puasa kan...contohnya puasa sunat Isnin & Khamis..atau pon kepada golongan wanita yang masih berhutamg...,waktu2 ini lah jadual penuh dengan melangsaikan hutang...aku pon tak terkecuali membayar hutang tapi Alhamdulillah dah dilangsaikan..



So..,yang lain2 persediaan korang macamana pulak..? paling penting matlamat Bulan Ramadhan kali niey..harap2 semua dapat mencapai matlamat masing2..semoga Ramadhan kali ini kita menjadi seorang yang  lebih baik dari sebelumnya..semoga ceria2 selalu..salam sayang dari madulebah.. (^_^)

No comments:

Post a Comment

saya amat mengalu-alukan comment anda (*_*)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...