s.a.y.a.s.i.m.p.l.e

s.a.y.a.s.i.m.p.l.e
War Memorial Kundasang

Followers

Menanti Tarikh Itu

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Saturday 30 July 2011

Nikmat Allah S.W.T..

Subhanallah Walhamdulillah

Assalamualaikum wbt....

Bersyukur kpd Allah S.W.T.. kerana memanjangkan umur kita disaat ini.. dapat lagi menghirup udara yang free kurniaan-Nya.. entry aku awal2 pagi niey tentang kenduri kesyukuran yang telah dilaksanakan oleh keluarga aku pada 10 Julai 2011 pada jam 1430.. syukur alhamdulillah segalanya berjalan dengan lancar..

Dalam majlis itu, memang berunsurkan niat dan ia wajib dilaksanakan sekadar yang termampu.. bila dah niat, wajib ditunaikan kerana ia dituntut.. majlis dilaksanakan hari Ahad..,so hari Jumaat tue dah ready lar sikit2 dan buat apa yang patut.. maka dengan rasminya hari Sabtu dah bertambah aktiviti merewang.. aku pon tolong lar mana yang patut.., yang tak patotnya kalau aku mendiamkan diri dalam bilik (macam orang nak masuk meminang,hehehe)

Niat yang utamanya ialah kenduri cukur/potong jambul anak sedara baru yang selamat dilahirkan pada bulan April/Mei (maksu tak pasti lar,hehe) dan kebetulan nak menyambut bulan Ramadhan Al-Mubarakh, kemudian bersyukur sebab tamat pengajian.. meriah jugak walaupon sedara mara ada yang tak datang..its okay..,yang penting keihklasan masa majlis dilaksanakan.. ramai pembantu dapur yang bertungkus lumus menyediakan juadah tetamu.. memang masa tue syurga makanan sebab memang banyak pilihan makanan.., bukan lar nak menunjuk, tapi disebabkan my mom orang berpesatuan yang aktif, maka dengan itu tetamu yang hadir juga ramai..lebih kurang 70 orang..

Yang penting dapat menjamu semua tetamu yang datang..nikmat Allah harus kita syukuri.. walaupon tak boleh nak buat grand2.. sebab semua itu tak perlu.., kenduri kesyukuran bukan untuk menunjuk2.., terpesong akidah kalo niat macamtue.. Na'uzubillah..

Muhammad Yusuf Qayyum




diantara juadah kuih muih
kemuncak majlis

sebahagian drpd tetamu


ini lah diantara kemeriahan semasa majlis kenduri dijalankan..sama2 meraikan benda yang baik..mudah-mudahan mendapat keberkatan dari-Nya,Amin..

salam sayang dan senyum selalu (^_^)

No comments:

Post a Comment

saya amat mengalu-alukan comment anda (*_*)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...