s.a.y.a.s.i.m.p.l.e

s.a.y.a.s.i.m.p.l.e
War Memorial Kundasang

Followers

Menanti Tarikh Itu

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Wednesday 11 April 2012

Hey!! Ape Pakse2 Niey..??


gambar hiasan



Assalamualaikum..

Hye kawan2... Kali niey aku entry tentang kisah orang gila.. Aku betul2 tak faham dengan orang niey.. Dan yang penting apa lah hikmah yang tersirat disebaliknya..? Hanya Allah S.W.T yang Maha Mengetahui..

Kisahnye camniey.. aku duk sorang2 kat kedai sementara tunggu abang aku sampai sbb dye g gunting rambut.. Tiba2 datang lar salesman 'gila' (aku maksudkan yang terlibat dgn aku sahaje) nak jual barang.. dye datang tue berdua umur lingkungan 40-an dengan 30-an.. diorang jual ubat-ubatan seperti panadol, minyak kapak, mopiko, dan lain-lain.. kebetulan plak dye tengok kat rak ubat aku dah ade ubat2 tersebut.. lepas tue dye suoh lar boy dye amikkan ubat sakit gigi brand Graham.. dye nak jual 2kotak RM192-00 (1kotak = 150 paket) total 300 paket.. lepas tue aku cakap lar "tunggu saya punye abang mari, tanye dulu dye mau amik atau x" then salesman tadi pun tunggu lar sekejap.. agaknye dah tak sabar sangat nak tunggu tue, pandai2 dye jer suoh boy tue bukak bil..

Oii..aku ade cakap ker jadi amik..? (ckp dlm hati,customer lar katekan,hehe) pastu aku explain lar lagi supaya tunggu abang aku datang.. buatnye abang aku dah order kat org lain.. kan naya jer tue.. pastu pandai plak boy tue cakap abg aku dah order semalam.. kalo dah order ape buktinye..? sekurang2nye ade invoice/cop kedai/deposit dan sbgnye.. aku call abg aku dpn dye aku tnye kuat2 dgn sebutan jelas, ade tak order ubat sakit gigi dari Melaka.. sebab salesman tue cakap dye dr Melaka.. HQ kat sane.. abang aku cakap tak ade..

Lepas tue tiba2 pulak yang tua tue suoh aku amik 1kotak dengan harga RM92-00 mula2, turun lagi sampai RM86-00.. aku cakap "nanti dulu, tunggu abang saya datang" aku rse dkt 14kali aku ckp mcmtue dgn org tua tak paham bahase tue.. agaknye dye rase lame sangat, terus dye amik balik barang2 dye dgn cara kasar okay, dye renyukkan bill bodoh yang xder name company/cop rasmi company tue then dye buang kat depan kedai aku..plus dye ludah behind kete aku... aku tengok bukan main panas jer hati..
Kalo ikutkan amarah tue tadi, aku amik no plate kenderaan dye, buat laporan polis atas alasan mengganggu premis perniagaan aku.. kurang pendidikan betul lar... nasib baik bukan seagama.. kalau seagama, memang aku kaunseling jer... dalam takut2 aku tadi terpakse lar beranikan diri jugak.. dah lar sorang2.. kedai sebelah pulak tutup awal.. cuak jugak.. berserah pd ALLAH jer lar time tue..

Ape lah.. kau cari makan, aku pon same jugak.. mane boleh macam niey.. mentang2 aku perempuan, dah tue plak umur setahun jagung.. ingat senang2 jer lar nak tipu aku..?

Alhamdulillah tak ade ape2 yang berlaku diluar jangkaan.. mane lah tahu dye sakit hati sbb aku tak beli barang dye.. sukahati aku lah nak beli tak nak.. mane boleh pakse2..
Peringatan ntok korang dan aku jugak.. jangan buat keputusan terburu2..

okay guys..cheer up always..thanks for read this.. (^_^)

No comments:

Post a Comment

saya amat mengalu-alukan comment anda (*_*)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...